کد خبر 510312
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای افزایش قیمت بلیت قطار از تاریخ ۲۵ آذرماه سال جاری توسط بخش خصوصی را کاملاً قانونی اعلام کرد.

به گزارش مشرق ، روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران در اطلاعيه ای درباره افزایش قیمت بلیت قطار آورده است: برابر با ماده ۹ قانون دسترسي آزاد مصوب مجلس شوراي اسلامي؛ قيمت بليت قطار از سوي شركت هاي بخش خصوصي تعيين ميگردد و پس از تاييد شركت راه آهن بعنوان نهاد تخصصي و مسئول توسعه حمل و نقل ريلي كشور به مرحله اجرا گذاشته ميشود.

در همين راستا قيمتهاي جديد كه از روز ۱۴ آذر ماه سالجاري اجرايي شده و پيش فروش آن انجام شده است نه تنها منع قانوني ندارد بلكه كاملا مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است .

در اين اطلاعيه آمده است تاييد هيات مديره راه آهن در خصوص پيشنهاد شركتهاي ريلي پس از بررسيهاي همه جانبه و كارشناسي و بعد از پانزده ماه همراهي شركت هاي بخش خصوص با دولت و عدم افزايش قيمتها و حتي ارايه تخفيفات سي درصدي در ايام خلوت سال ، با توجه به نرخ تورم سالانه ، جلوگيري از فرار سرمايه گذاران بخش خصوصي ،نوسازي ناوگان و همچنين ارتقا سطح خدمات در اين حوزه صورت گرفته است.

گفتني است با وجود قانوني بودن اين اقدام راه آهن در مورد افزايش قيمت بليت قطار؛ ورود برخي سازمان ها و نهادها به شكل غيركارشناسانه در روزهاي اخير به اين موضوع حاصلي جز تشويش اذهان عمومي در بر نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    آقای شرکت دولتی راه آهن ! دولت در زمینه افزایش قیمت و نحوه ان مصوبه دارد
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    بلیط تهران بندر عباس 87000 تومن می باشد از این بیشتر یعنی فاجعه
  • هما ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    راه اهن خصوصی است و میخواهند با حمایت دولت تدبیر و امید گران کنند.
  • مهدی ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    آقا هرچی دلتان میخواد بلیط قطار و هواپیما را گران کنید . مردم هم اگر برای مدتی استفاده از قطار و هواپیما را تحریم کنند وضعیت درست میشه . ضمنا من فقط از خودرو استفاده میکنم چون سفر با خودرو شخصی فعلا ارزانتر تمام میشه . پیش به سوی فرهنگ سازی برای استفاده از خودرو شخصی بجای حمل و نقل عمومی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس